Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Katedra Pedagogiki

Technika dla przedszkolaków – zajęcia studentów

W dniach 18, 24, 31 maja studentki kier. Pedagogika (sem. 4) oraz kier. Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna przygotowały dla dzieci z Przedszkola Publicznego nr 6 w Radomiu doświadczenia techniczne. Przeprowadzony cykl zajęć dotyczył budowy i zasady działania różnych urządzeń technicznych. Grupy 4-, 5- i 6-latków mogły posłuchać i spróbować własnych sił twórczych tworząc statki wodne z plasteliny lub papieru, drewniane tratwy, spadochrony, telefony (z kubeczków połączonych sznurkiem).

Również dla studentek spotkanie z kilkulatkami było okazją do nauczenia się nowych umiejętności. Przedszkolaki pokazały przykłady kodowania Genibota, robota edukacyjnego, który wykonuje zadania z wczytanych wcześniej kart polecenia. Grupa 4-latków przedstawiła też fragment występu na Dzień Matki.

Dzieci chętnie angażowały się w zaproponowane aktywności, dzieliły swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami. U wiele z nich widać konstruktorskie zacięcie i chęć projektowania. Mamy nadzieję, że takie zajęcia mogą rozbudzić wśród dzieci zainteresowania edukacją STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Maths) i wieloma ciekawymi zawodami w przemyśle.

Zajęcia były realizowane w ramach przedmiotu „Projektowanie i ewaluacja zajęć w edukacji technicznej i informatycznej” (Pedagogika) oraz „Podstawy edukacji technicznej” (Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna) pod kierunkiem dr Katarzyny Ziębakowskiej-Cecot.