Kierunki kształcenia

PEDAGOGIKA SPECJALNA 
(studia stacjonarne i niestacjonarne jednolite magisterskie)

Celem kształcenia na kierunku Pedagogika specjalna  jest pozyskanie  wiedzy i umiejętności z zakresu: pedagogiki i psychologii osób z niepełnosprawnością,  metod pracy w szkole włączającej, integracyjnej i specjalnej oraz wspierania samodzielności osób dorosłych z niepełnosprawnością.

Zakresy:

  • EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ
  • EDUKACJA I TERAPIA OSÓB Z ZABURZENIAMI ZE SPEKTRUM AUTYZMU

Podstawowe miejsca pracy:

  • przedszkola, szkoły specjalne, integracyjne i ogólnodostępne,
  • poradnie rehabilitacyjne,
  • centra wsparcia rodziny,
  • świetlice środowiskowe,
  • placówki opiekuńczo- wychowawcze dla osób z niepełnosprawnością intelektualną i autyzmem.

Opiekun kierunku: dr hab. Anna Zamkowska ; Malczewskiego 22, pok. 109, tel. 361 78 41

PEDAGOGIKA PRZEDSZKOLNA I WCZESNOSZKOLNA, JEDNOLITE STUDIA MAGISTERSKIE
(specjalność nauczycielska)

Celem kształcenia w powyższej specjalności jest wyposażenie studentów w kompetencje osobowościowo – merytoryczne oraz umiejętności metodyczne pozwalające na efektywne wykonywanie zawodu nauczyciela – wychowawcy w przedszkolu oraz w  szkole podstawowej, w klasach I – III.

Podstawowe miejsca pracy:

  • nauczyciel – wychowawca w placówkach przedszkolnych;
  • nauczyciel szkoły podstawowej w klasach  I – III.

Opiekun specjalności: dr Katarzyna Ziębakowska-Cecot, Malczewskiego 20a, pok. 408, e-mail: ziebakowska@urad.edu.pl; mgr Nela Bukowska

PEDAGOGIKA (od 2023-24)
(studia stacjonarne i niestacjonarne pierwszego i drugiego stopnia)

Studiując kierunek PEDAGOGIKA pozyskasz: specjalistyczne przygotowanie do kreatywnej pracy opiekuńczo-wychowawczej i socjalizacyjnej z dziećmi i młodzieżą oraz animacji aktywności osób dorosłych i seniorów. Zdobędziesz wiedzę, rozwiniesz umiejętności i kompetencje społeczne potrzebne do profesjonalnej pracy z drugim człowiekiem.

Możesz zostać m.in. pedagogiem szkolnym, animatorem czasu wolnego, pedagogiem ulicy, asystentem rodziny. Perspektywy zawodowe m.in.: instytucje edukacyjne, wychowawcze i opiekuńcze, szkoły oraz instytucje realizujące edukację pozaformalną i nieformalną, poradnie psychologiczno-pedagogiczne, placówki opieki zastępczej oraz realizujące działania pedagogiczne na rzecz środowiska społecznego.

Opiekun kierunku: dr Justyna Bojanowicz, prof. URad.; Malczewskiego 20a, pok. 307, tel. 513 049 539

Czy wyrażasz zgodę na wykorzystanie plików cookie w zakresie opisanym w polityce bezpieczeństwa

Czy wyrażasz zgodę na wykorzystanie plików cookie w zakresie opisanym w polityce bezpieczeństwa

Czy wyrażasz zgodę na wykorzystanie plików cookie w zakresie opisanym w polityce bezpieczeństwa

Nie
Wróć